All Categories
All Countries
All Cities
All Budgets
Flexi Reschedule
This feature allows you to change your service date (reschedule) after your order confirmed.
This vendor offers Flexi Reschedule option. Chat now for more information!
Learn More
  • 0% Installment
  • More Payment Options
  • Easy & secure payment
Learn More
  • Store (6)
  • projects (44)
  • reviews (24)
  • pricelist
  • info
  • about
  • featured
  • Help brides-to-be make better choices by submitting reviews to
    vendors you've ever been involved with

    Etre Atelier Review(s)

    24 Review(s), sorted by :
    Latest Review
    Ella
    25 February 2022 | Bride at Malvin and Ella Wedding

    12.02.22

    Ketemu Cici Santi kurang lebih H-2 bulan sebelum hari pernikahan. Terhitung sangat mepet untuk nyari wedding gown, karena bridal - bridal yang dicari tidak ada yang cocok dengan selera saat itu. Akhirnya menemukan Etre Atelier di Instagram lalu memutuskan untuk hubungin cici Santi dan buat janji. Cici Santi orangnya sangat ramah, mau mendengarkan apa yang kita mau dan banyak memberikan masukan untuk wedding gown yang dimau. Akhirnya kami memutuskan untuk mengambil paket custom rent untuk 2 looks (pemberkatan dan resepsi dinner) dan set jas untuk groom. Saat fitting pertama surprisingly Ci Santi bisa buatin wedding gown yang diimpikan, dimulai dari bentuk gown yang simple, elegant, detail – detail kecil di setiap gown, veil hingga design yang menutupi kekurangan di tubuh jadi lebih slim. Hehehe. \nThank you ci Santi, sudah buatin wedding gown yang simple, elegant dan cocok dengan bentuk tubuh. Masih keinget sampe sekarang dengan detail yang ada gown dan di veil yang dibuatin ci Santi. Design yang bisa menarik perhatian orang dan komentar – komentar positif untuk detail gown dan veil. Good job Cici, dan sangat bersyukur bisa bertemu dengan cici untuk buatin wedding gown impian. 
    Tiara  Fannyta
    28 December 2021 | Bride at Tiara & Arbert Wedding

    Thankyou

    Dari awal cari2 wedding dress susah banget dapat yang diinginkan. Pengen yang simpel tapi masih ada kesan vintage nya , yang kalau dicari diindo masih susah banget dan karena waktu nya mepet ga ada designer yang mau ambil untuk custom. saat cari2 di bridestory dan IG ketemu 1 dress yang langsung kena banget di hati yang di design oleh ci Santi. langsung cari kontaknya, tanya2 dan buat janji untuk ketemu dan coba dressnya. saat coba dressnya udh langsung suka, tp setelah discuss dengan ci Santi yang ramah akhirnya mutusn buat custom dengan waktu 2 bulan kurang.\n\nci Santi super sabar banget ngadepin kegalauan bride to be nya. dari dikasih sketch awalnya cm 1 look, berubah jadi 2 look. dengan waktu yang begitu minim ci Santi dapat menghasilkan wedding dress impian yang bener2 cantik banget. dan ci Santi selalu bilang dress yang dibuat harus nyaman juga dipakai. \n\nThankyou yah ci udah mau buatin aku wedding dress yang aku mimpi2kan dan nyaman banget juga untuk dipakai. sukses terus buat ci Santi
    Henny Fransiska
    07 September 2021 | Bride at Astrile Wedding

    Sangjit Gown in my favourite colour

    Thanks to etreatelier for making me a very luxurious simple cheongsam..really love the colour, ornamen, and very comfortable to wear....my special day is even more spesial because of this cheongsam❤
    Widya Gunadi
    12 June 2021 | Bride at Widya and Randy Wedding

    I would pick Santi all over again!

    Santi is such a blessing to work with. She's been very pleasant and kind since day 1. First of all I live in the US so virtual fitting is a bit tricky, however Santi is very accommodating and she's willing to meet your needs to make sure you're very pleased with the result. Santi made my bridal shower (siraman) kebaya and my wedding gown. I gotta admit i was very confused about what I want when it comes to decision making on these dresses however Santi helped me figure out what I truly want and what would look good on me with such grace and kindness. She's also very understanding with your situation. During my wedding timeframe, everything was more complicated due to the pandemic but Santi went above and beyond to help me make my dream wedding come true. She even helped me made beautiful masks as the wedding favors which the guests loved a lot and couldn't stop talking about them. Not only that, Santi offered to even help my husband find his Sundanese slippers, my Akad veil, and other additional things that I added last minute. I forgot to mention that she also made my husband's traditional suit which was beyond our expectations. The fit and the detail of it was so amazing especially we have never met in person to do fitting (not even once). Lastly, Santi also ships worldwide. She gave me choices of shipping companies that match my price range and time frame and happily shipped them straight from her studio. Thank you so much Santi for your kindness and for your talent that let me have my beautiful dresses on our special day!
    Pam Muljono
    30 May 2021 | Bride at Eka & Pamela Wedding

    Thank You Etre Atelier

    Waktu muter-muter cari rental gaun pengantin, aku ngga bisa ketemu yang cocok. Kebetulan yang aku cari adalah yang silhouettenya simple dan sopan, tapi lacenya mau yang agak garis-garis modern. Akhirnya kita putuskan untuk custom rent aja. Waktu ketemu dengan Santi pertama kali, impressionnya sangat sesuai dengan review-review dari customer lainnya. Santi enak banget diajak komunikasi, bisa mendengarkan dan kasih masukan. Komunikasi via WA juga OK banget. Bahkan sebelum deal pun Santi ngga pelit bagi info dan ide lewat WA. Karena cocok dan nyaman komunikasi dengan Santi, akhirnya aku dan Eka malah memutuskan untuk ambil paket sepasang, komplit wedding gown dan groom's suit. Jadi enak kita fittingnya bisa barengan di satu tempat hehehe. Setiap kali ke tempat Santi pasti seneng karena orangnya ramah banget. Dan yang kami sangat apresiasi dari Santi adalah dia menyempatkan waktu untuk mampir ke hotel pas hari-H, di pagi harinya pas lagi persiapan sebelum pergi ke gereja. Walaupun sebetulnya ngga ada masalah apa-apa, ngga ada keperluan untuk bantuin pake bajunya (secara bajunya praktis banget gampang pakenya) tapi Santi bener-bener mampir nengokin aja. Seneng banget kan jadinya. Showed that she cared. Komentar-komentar yang aku dapet dari kerabat dan keluarga: bajunya bagus, sederhana tapi unik, dan yang pasti sopan terutama buat di gereia, potongannya juga pas dan cocok di badan. Sorenya beberapa orang udah nanyain aja bikin di mana bajunya. Hehehe. Thank you banget ya Santi buat semuanya, kami apresiasi banget buat semua pelayanan dan hasil karya tangannya Santi & tim. Semoga semakin sukses buat Etre Atelier.
    Tjut Roslinda
    16 April 2021 | Bride at Linda and Nanang Wedding

    Elegant and Timeless

    We already had designs in mind and were looking for a tailor to customise our wedding outfits. Once we saw her works, we were hooked. Fortunately, she was able to accommodate us even with such short notice. She was professional and gave many suggestions while still maintaining our individual personalities. We have had many compliments on my gown and my husband's suit even till today. 🥰

    Dress & Attire

    What kind of dress and attire do you provide?
    Wedding dress,  Mother or sister's dress, Bride Qipao and Groom Suits,  Engagement/ prewedding dress,  Evening dress
    What is your speciality? (max. 3)
    Wedding dress, Qipao, Kebaya, Suits, Beskap
    Does a client need to schedule an appointment?
    Appointment by WA +628118779787 is required. Flexible time available for consultation Mon - Sun 11-8pm
    What service do you provide?
    Made to measure dress, Custom made dress,  Dress Rental
    What is(are) your primary service(s)? (max. 3)
    Custom made dress,  Made to measure dress
    What dress style do you specialize in? (max. 3)
    Classic,  Contemporary, Qipao with Embroidery
    What accessories do you provide?
    Veil
    Do you provide your services in other cities or countries?
    Additional charge may occur if we have to send a fitter to other cities or countries
    How far in advance should your client contact you?
    3 months before the D day
    How long does it take in general for your client to receive the final dress?
    It takes approximately 6 weeks to finalize the dress once client approves
    What payment systems are available for your business?
    Cash, Bank transfer
    What is your payment terms?
    50% DP after design is finalized; 30% after first fitting; 20% before delivery
    What makes your services unique?
    We tailored our designs according to the client’s profile. Our taste in dress making are impeccable and we pay attention to small details to make the gowns a turning head piece
    Service(s)
    Address
    PIK
    Location(s)

    Our atelier not only offers custom made service for wedding gowns, but also tailor made suits. We love to help you to look the best and be a one place for all - wedding gowns, kebaya, qipao, groom suits, beskap, nanshan. Every client is unique and we'd be more than happy to help you figure out which silhouette and details suit your body type and the occasions.

    This vendor's Instagram account is private or has no photos to show.